Lean Lider Six Sigma Yellow Belt

Lista życzeń Udostępnij
Udostępnij kurs
Page Link
Share On Social Media

O kursie

Czym jest kurs Yellow Belt

Kurs Yellow Belt w metodyce Lean Six Sigma jest szkoleniem z zakresu zarządzania jakością i optymalizacji procesów. Lean Six Sigma to metoda, która łączy dwie koncepcje: Lean (skupiający się na eliminacji marnotrawstwa) i Six Sigma (skupiający się na redukcji zmienności procesów i poprawie ich jakości). Kurs Yellow Belt jest skierowany do osób, które chcą zrozumieć te metody oraz wesprzeć organizację w ich wdrażaniu. Kurs ma na celu przygotować pracownika do samodzielnej pracy w obszarze produkcji i magazynów.

Kluczowe Aspekty Kursu Yellow Belt

    • Zasady działania koncepcji Lean i Six Sigma
    • Zrozumienie terminów i narzędzi używanych w tych metodach
    • Omówienie filozofii ciągłego doskonalenia procesów
    • Aspekty kosztowe i oszczędnościowe

Zakres odpowiedzialności:

  • Uczestnicy kursu zdobywają wiedzę potrzebną do wsparcia projektów poprawy jakości w swojej organizacji.
  • Yellow Belt nie jest głównym liderem projektów, ale wspiera działania zespołów projektowych prowadzonych przez osoby z wyższymi certyfikatami (Green Belt, Black Belt).

Korzyści dla organizacji:

  • Wdrożenie pracowników przeszkolonych w Yellow Belt pomaga w budowaniu kultury ciągłego doskonalenia.
  • Osoby z certyfikatem Yellow Belt mogą skutecznie wspierać projekty mające na celu poprawę jakości i efektywności procesów w organizacji.

 

Warto zadać sobie pytanie:

Jak chcemy optymalizować koszty w organizacji jeżeli ich nie znamy i nie rozumiemy?

Kurs Lean Leader Six Sigma Yellow Belt przygotuje Cię do samodzielnej analizy kosztów i skutecznej optymalizacji procesów.

 

Show More

Czego się nauczysz?

  • Czym jest metoda DMAIC i jak wykorzystać ja w praktyce
  • Zasady i metody sterowania jakością w organizacji
  • Praktyczne zastosowanie diagramu relacji
  • Praktyczne zastosowanie przebiegu procesu
  • Praktyczne zastosowanie karty kontrolnej oraz histogramu
  • Jakie są rodzaje kosztów w procesach
  • Metody analizy kosztów oraz wskazanie, które koszty można redukować
  • Koszty z podziałem na działy
  • Praktyczne wyliczenie kosztu wytworzenia produktu
  • COPQ - rachunek kosztów jakości
  • W jaki sposób szacować koszty niezgodności
  • Raport 8D
  • Jak dobrać i zarządzać KPI
  • Jak redukować koszty
  • Sposoby prezentowania wyników - to co interesuje zarząd
  • TPM - zarządzanie parkiem maszynowym
  • Narzędzie CAPA
  • Narzędzie MFMEA
  • Zasady tworzenia standaryzacji w organizacji z elementami TWI
  • Analiza ABC/XYZ
  • Budowanie domu jakości - od podstaw
  • Narzędzie CTQ – krytyczne wymagania klienta
  • Matryca kompetencji (leanowca/jakościowca)

Lekcje kursu

I Moduł – DMAIC jako metoda ciągłego doskonalenia

  • Wstęp
    08:51
  • Agenda
    01:29
  • D – Definiowanie
    06:50
  • M – Mierzenie
    07:47
  • M – Mierzenie c.d
    04:26
  • A – Analizowanie
    04:21
  • I – Usprawnienie i K – Kontrola
    04:29
  • Praktyka i narzędzia (karta projektu, plan projektu)
    20:25
  • DMAIC – praktyka
    10:29
  • Podsumowanie modułu I
    01:15

II Moduł – TQC (Total quality control) – sterowanie jakością (zbiór informacji o procesie)

III Moduł – Koszty wytwarzania – koszty procesów

IV Moduł – Koszty niezgodności

Raport 8D – część praktyczna

V Moduł – Optymalizacje i usprawnienia – metody i narzędzia

TPM – (produkcja) (w tym MFMEA, CAPA)

VI Bonusy

TEST

Oceny uczestników i recenzje

Aktualnie brak recenzji
Aktualnie brak recenzji