5.00
(4 Ratings)

Lean lider Six Sigma White Belt

Lista życzeń Udostępnij
Udostępnij kurs
Page Link
Share On Social Media

O kursie

White Belt w metodologii Lean Six Sigma oznacza podstawowy poziom certyfikacji. Jest to najniższy stopień certyfikacji w Lean Six Sigma i jest przeznaczony dla osób, które chcą zdobyć podstawową wiedzę na temat tej metodologii, ale niekoniecznie muszą być zaangażowane w jej praktyczne stosowanie.

Osoby posiadające certyfikat White Belt zazwyczaj zdobywają podstawową wiedzę na temat filozofii Lean Six Sigma, narzędzi i technik używanych w tej metodologii oraz podstawowych zasad działania procesów doskonalenia jakości. Jest to punkt wyjścia dla osób, które chcą rozwijać się w kierunku bardziej zaawansowanych poziomów certyfikacji w Lean Six Sigma, takich jak Yellow Belt, Green Belt i Black Belt.

Lean Six Sigma White Belt może przynieść wiele korzyści, zwłaszcza dla osób, które chcą zdobyć podstawową wiedzę na temat tej metodologii. Oto kilka głównych korzyści:

  1. Zrozumienie podstaw Lean Six Sigma: Kurs White Belt pozwala zrozumieć podstawowe założenia i filozofię Lean Six Sigma, w tym koncept ciągłego doskonalenia procesów i eliminacji marnotrawstwa.
  2. Wiedza na temat narzędzi i technik: Uczestnicy kursu zdobywają wiedzę na temat podstawowych narzędzi i technik używanych w Lean Six Sigma  np. takich jak diagram przepływu wartości (VSM), diagram Pareto, diagram Ishikawy  metoda 5S i inne.
  3. Zwiększenie efektywności pracy: Nawet podstawowa wiedza z Lean Six Sigma może pomóc w identyfikowaniu i eliminowaniu marnotrawstwa w procesach biznesowych, co prowadzi do zwiększenia efektywności pracy.
  4. Wspieranie inicjatyw poprawy jakości: Kurs White Belt może pomóc pracownikom zrozumieć znaczenie poprawy jakości i dostarczyć narzędzi do identyfikacji obszarów, które mogą być ulepszone w ich organizacji.
  5. Rozwój kariery: Posiadanie certyfikatu Lean Six Sigma White Belt może być atutem w CV i pomóc w rozwoju kariery zawodowej, szczególnie w obszarach związanych z zarządzaniem jakością, doskonaleniem procesów i operacjami.
  6. Udoskonalenie umiejętności problem-solving: Uczestnicy kursu zdobywają umiejętności rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metodologii Lean Six Sigma, co może być przydatne nie tylko w pracy, ale także w życiu codziennym.

Kurs Lean Six Sigma White Belt może być wartościowym doświadczeniem dla osób chcących poznać podstawy tej metodologii i rozpocząć swoją podróż w kierunku doskonalenia procesów i poprawy jakości w swojej organizacji.

Dlatego nie zwlekaj i zapisz się już dzisiaj do kursu Lean Lider Six Sigma White Belt, w którym otrzymasz ogromną dawkę wiedzy (głównie praktycznej) i ciekawe narzędzia w formie Excel.

Poza tym program realizowany jest zgodnie z normami:

ISO 18404 – Wymagania dotyczące kompetencji Lean i Six Sigma

ISO 13053 – Motodyka DMAIC

 

Show More

Czego się nauczysz?

  • Czym jest Lean
  • Co oznacza idea ciągłego doskonalenia
  • Na czym polega Six Sigma
  • Powiązania między Lean, Six Sigma oraz Quality Management
  • Narzędzie DMAIC w praktyce
  • Narzędzie SIPOC w praktyce
  • Jak klasyfikować straty w organizacji
  • Narzędzia do identyfikacji strat (praktyka + pliki)
  • Czym jest GEMBA WALK I WĄSKIE GARDŁO
  • Praktyczne wykonanie mapy VSM
  • Praktyczne wykonanie Makigami oraz diagramu Spaghetti
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi RCA
  • Metoda QRQC
  • Problem Solving
  • Diagram żółwia - badanie potrzeb procesu
  • SMED, POKA-YOKE
  • JIDOKA, KANBAN, 6s
  • Czym jest SMART
  • Działanie na PDCA
  • Hoshin Kanri
  • Skuteczne zarządzanie projektami (SCRUM, Agile, kamienie milowe, sprinty)
  • Kaikaku w organizacji
  • Zasady zdrowej kultury organizacji
  • Skuteczna komunikacja i umiejętności miękkie lidera

Lekcje kursu

I moduł: Wprowadzenie do Lean/Quality/Six sigma

  • Wstęp – ścieżki Six Sigma
    07:53
  • Czym jest Lean
    07:29
  • Gałęzie Lean
    04:57
  • Cele i założenia Lean
    08:03
  • Idea ciąłego doskonalenia
    09:12
  • Lean vs Quality vs Six Sigma
    12:24
  • Lean vs Quality vs Six Sigma c.d
    04:01
  • DMAIC
    05:31
  • SIPOC
    06:53
  • SIPOC c.d
    12:13
  • SIPOC praktyka
    19:01
  • Ciekawostka
    03:47
  • Podsumowanie modułu I
    01:05

II moduł – Identyfikacja marnotrawstwa + narzędzia

III moduł – Narzędzia do rozwiązywania problemów procesowych

IV moduł – Narzędzia do optymalizacji procesów

V moduł – Planowanie i zarządzanie projektami optymalizacyjnymi

VI moduł – Zdrowa kultura organizacji

Oceny uczestników i recenzje

5.0
Total 4 Ratings
5
4 Ratings
4
0 Rating
3
0 Rating
2
0 Rating
1
0 Rating
JA
4 tygodnie temu
Bardzo dobry kurs, wiedza jest uporządkowana, przedstawiona w bardzo zrozumiały sposób. POLECAM !
PK
1 miesiąc temu
Świetny kurs, bogaty w wiedzę. Najwygodniejsza opcja dla mnie to pliki w Excel idealnie przygotowane do wykorzystania w przedsiębiorstwie. Dużo wiedzy, polecam każdemu. Tym początkującym oraz już bardziej zaawansowanym. Kurs jest świetnie przygotowany również dla kadry kierowniczej, ponieważ poruszane są bardzo ważne aspekty związane z zarządzaniem ludźmi. Polecam
SD
1 miesiąc temu
Kurs bardzo wartościowy. Zawiera ogrom wiedzy pokazanej na przykładach, co pozwala lepiej zrozumieć omawiane koncepcje i narzędzia :) Polecam zarówno zaczynającym przygodę z jakością i produkcją jak i osobom już doświadczonym :D duży plus za możliwość pobrania gotowych arkuszy, które można wykorzystać w pracy :)
MJ
5 miesięcy temu
Kurs idealny dla osób początkujących, które nie miały do czynienia z filozofią Lean. Dodatkowo w kursie dostępne są kalkulatory do pobrania w formie Excel dotyczące podstawowych wzorów np. OEE. Polecam dla każdej osoby początkującej.