Ekspert systemu zarządzania jakością – norma ISO 9001 (Quality management system expert – ISO 9001 standard)

Lista życzeń Udostępnij
Udostępnij kurs
Page Link
Share On Social Media

O kursie

Norma ISO 9001 to międzynarodowy standard określający wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością.

Jest ona zaprojektowana tak, aby pomóc organizacjom w zapewnieniu, że spełniają one potrzeby klientów oraz inne wymagania zainteresowanych stron, jednocześnie przestrzegając odpowiednich przepisów i regulacji.

  • Przyjęcie systemu zarządzania jakością jest strategiczną decyzją organizacji, która może wspomóc poprawę       ogólnych efektów działania oraz stanowić solidną podstawę do inicjatyw dotyczących zrównoważonego rozwoju.
  • Wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością wyspecyfikowane w niniejszej Normie Międzynarodowej stanowią uzupełnienie wymagań dotyczących wyrobów i usług.

Korzyści z wdrożenia ISO 9001

  • Poprawa satysfakcji klienta: Dzięki konsekwentnemu spełnianiu wymagań klientów.
  • Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki podejściu procesowemu i ciągłemu doskonaleniu.
  • Lepsze zarządzanie ryzykiem: Identyfikacja i zarządzanie ryzykami i szansami.
  • Dostęp do nowych rynków: W wielu przypadkach certyfikacja ISO 9001 jest wymagana przez klientów i branże.
  • Lepsze podejmowanie decyzji: Oparte na dowodach i analizie danych.

 

Normę ISO 9001 powinni znać wszyscy pracownicy organizacji, którzy są zaangażowani w procesy zarządzania jakością oraz ci, którzy mają wpływ na jakość produktów i usług.

 

Znajomość normy ISO 9001 powinna być dostosowana do roli i odpowiedzialności każdego pracownika w organizacji. Kluczowe jest, aby wszyscy byli świadomi znaczenia jakości i swoich obowiązków związanych z utrzymaniem i poprawą systemu zarządzania jakością. Dzięki temu organizacja może skutecznie realizować swoje cele jakościowe i zadowalać klientów.

 

Aktualizacja normy ISO 9001 poszerzy obszary tematyczne o:

  • zrównoważony rozwój zintegrowany z jakością,
  • nowoczesne technologie,
  • holistyczne spojrzenie na interakcje z klientami,
  • praktyki etyczne w biznesie,
  • kulturę organizacyjną w kontekście zarządzania jakością

Najnowsze wydanie uzupełniające zaplanowane jest na rok 2026.

Show More

Czego się nauczysz?

  • Ewolucja normy ISO 9001:2015 - seria norm
  • Cele systemu zarządzania jakością
  • Pełna struktura normy ISO 9001:2015
  • Zmiany w normie związane z Aneksem Amd 1:2024
  • Działania organizacji w związku z Aneksem Amd 1:2024 - dostosowanie do systemu zarządzania jakością
  • Dokumentacja związana z Aneksem Amd 1:2024
  • Działania w organizacjach związane ze zmianami klimatycznymi
  • Norma ISO 9001 jak struktura PDCA + przykładowe narzędzia
  • 7 zasad zarządzania jakością
  • Jakie czynności należy udokumentować w zgodzie z normą ISO 9001:2015
  • Jakie działania nie wymagają formalnego udokumentowania
  • Co łączy ISO 9001 z filozofią Lean Management
  • Czym jest kontekst organizacji
  • Jak identyfikować czynniki wpływające na organizacje (PEST, PESTEL)
  • W jaki sposób identyfikować ryzyko oraz szanse dla Twojej organizacji
  • Jak ustalić kryteria + narzędzie - macierz prawdopodobieństwa
  • W jaki sposób dokonać praktyczną ocenę ryzyka
  • Jak dokonać priorytetyzacji kluczowych czynników
  • W jaki sposób prowadzić przeglądy analizy PEST
  • Etapy analizy za pomocą narzędzia PEST
  • Jak stworzyć procedure dla przeglądu zarządzania
  • Jak stworzyć raport z przeglądu zarządzania
  • Misja, wizja i cele strategiczne
  • Jak przeprowadzić mapę empatii
  • Jak stworzyć i prowadzić matrycę interesariuszy
  • Jak określić zakres systemu zarządzania jakością
  • Jak wykorzystać narzędzie SIPOC
  • Czym jest karta procesu
  • Analiza FMEA ryzyka i szanse
  • Jak stworzyć i prowadzić rejestr działań
  • Czym jest przywództwo
  • Jakich działań oczekuje się od kierownictwa
  • Czym jest orientacja na klienta
  • Jakie działania należy podjąć w kierunku zadowolenia klienta
  • W jaki sposób ustanowić odpowiedzialności według struktury organizacji
  • Jak stworzyć raport z analizy wymagań klienta
  • Rejestr reklamacji i działań korygujących w związku z odpowiedzią od klienta
  • Przykład tworzenia instrukcji stanowiskowej
  • Przykłady tworzenia polityki jakości
  • Przykładowy rejestr celów jakościowych
  • W jaki sposób przeprowadzić przegląd celów jakościowych
  • Identyfikować ryzyka i szanse związane ze zmianą klimatu
  • Jak planować działania zmniejszające negatywny wpływ ryzyka
  • Jak planować działania związane z szansami - możliwości rozwojowe
  • Jak monitorować działania związane z ryzykiem
  • W jaki sposób ustalać cele dla organizacji oraz poszczególnych działów
  • W jaki sposób prowadzić rejestr celów jakości
  • W jaki sposób planować działania i przydzielić odpowiedzialności
  • Ocena ryzyka za pomocą matrycy
  • SMART - Narzędzie wspomagające planowanie celów
  • Jak planować szkolenia i prowadzić rejestr
  • Jak Stworzyć i prowadzić matrycę kompetencji
  • Jak stworzyć plan utrzymania infrastuktury
  • Jak dokonać ocenę ryzyka na stanowisku pracy
  • W prowadzić rejestr kalibracji narzędzi
  • W jaki sposób zarządzać rozwojem pracowników
  • Przykładowe pytania audytowe
  • Kluczowe aspekty działań operacyjnych
  • W jaki sposób utrzymać nadzór nad realizacją procesów
  • Przy pomocy jakich narzędzi utrzymać nadzór nad jakością wyrobów i usług
  • W jaki sposób podejść do oceny wyników i działań monitorujących
  • Jak stworzyć plan kontroli jakości
  • Przykład raportu produkcyjnego
  • Na jakie czynności składa się proces przeglądu wymagań klienta
  • Jak dokonać oceny dostawców
  • Na czym polega śledzenie produktów i usług
  • Czym jest własność klienta
  • Jak postępować z wyrobem niezgodnym
  • W jaki sposób podsumować wyniki monitorowania i pomiarów
  • Jak stworzyć plan audytów wewnętrznych
  • W jaki sposób stworzyć raport z audytów wewnętrznych
  • Przykład symboli dokumentów
  • Jak stworzyć procedure analizy danych
  • Protokół reklamacyjny jako element niezbędny do proesu reklamacyjnego
  • Działania korygujące + raport
  • Przykłady narzędzi do analizy nieprawidłowości
  • W jaki sposób dokonać przeglądu działań doskonalących

Lekcje kursu

Moduł 1 – Wstęp do normy ISO 9001:2015 (punkty 0 – 3)

  • Wstęp i agenda
    05:16
  • Geneza normy ISO 9001:2015 – seria norm
    15:00
  • Cel systemu zarządzania jakością
    08:00
  • Pelna struktura normy ISO 9001
    15:00
  • Pełna struktura normy ISO 9001 – zmiany
    12:00
  • Struktura normy – zmiany związane z aneksem dotyczącym zmian klimatu
    06:00
  • Aneks Amd 1:2024 – co taka zmiana oznacza dla organizacji
    15:00
  • Dokumentacja związana z aneksem Amd 1:2024
    07:00
  • Działania w organizacjach związane ze zmianami klimatu
    17:59
  • ISO 9001 jako cykl PDCA
    11:00
  • Słowniczek w normie ISO 9001:2015
    05:00
  • 7 zasad zarządzania jakością
    11:00
  • Jakie informacje powinny być udokumentowane w zgodzie z normą ISO 9001:2015
    15:00
  • Jakie działania nie wymagają formalnego udokumentowania
    09:00
  • ISO 9001 a Lean – co ich łączy
    15:00
  • Podsumowanie
    02:00

Moduł 2 – Kontekst organizacji (punkt 4)

Moduł 3 – Przywództwo (punkt 5)

Moduł 4 – Planowanie (punkt 6)

Moduł 5 – Wsparcie (punkt 7)

Moduł 6 – Działanie operacyjne (punkt 8)

Moduł 7 – Ocena wyników (punkt 9)

Moduł 8 – Doskonalenie (punkt 10)

TEST

Oceny uczestników i recenzje

Aktualnie brak recenzji
Aktualnie brak recenzji

Kopiowanie niedostępne