O kursie
Norma ISO 9001 to międzynarodowy standard określający wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością.
Jest ona zaprojektowana tak, aby pomóc organizacjom w zapewnieniu, że spełniają one potrzeby klientów oraz inne wymagania zainteresowanych stron, jednocześnie przestrzegając odpowiednich przepisów i regulacji.
- Przyjęcie systemu zarządzania jakością jest strategiczną decyzją organizacji, która może wspomóc poprawę ogólnych efektów działania oraz stanowić solidną podstawę do inicjatyw dotyczących zrównoważonego rozwoju.
- Wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością wyspecyfikowane w niniejszej Normie Międzynarodowej stanowią uzupełnienie wymagań dotyczących wyrobów i usług.
Korzyści z wdrożenia ISO 9001
- Poprawa satysfakcji klienta: Dzięki konsekwentnemu spełnianiu wymagań klientów.
- Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki podejściu procesowemu i ciągłemu doskonaleniu.
- Lepsze zarządzanie ryzykiem: Identyfikacja i zarządzanie ryzykami i szansami.
- Dostęp do nowych rynków: W wielu przypadkach certyfikacja ISO 9001 jest wymagana przez klientów i branże.
- Lepsze podejmowanie decyzji: Oparte na dowodach i analizie danych.
Normę ISO 9001 powinni znać wszyscy pracownicy organizacji, którzy są zaangażowani w procesy zarządzania jakością oraz ci, którzy mają wpływ na jakość produktów i usług.
Znajomość normy ISO 9001 powinna być dostosowana do roli i odpowiedzialności każdego pracownika w organizacji. Kluczowe jest, aby wszyscy byli świadomi znaczenia jakości i swoich obowiązków związanych z utrzymaniem i poprawą systemu zarządzania jakością. Dzięki temu organizacja może skutecznie realizować swoje cele jakościowe i zadowalać klientów.
Aktualizacja normy ISO 9001 poszerzy obszary tematyczne o:
- zrównoważony rozwój zintegrowany z jakością,
- nowoczesne technologie,
- holistyczne spojrzenie na interakcje z klientami,
- praktyki etyczne w biznesie,
- kulturę organizacyjną w kontekście zarządzania jakością
Najnowsze wydanie uzupełniające zaplanowane jest na rok 2026.
Zawartość kursu
Moduł 1 – Wstęp do normy ISO 9001:2015 (punkty 0 – 3)
-
Wstęp i agenda
05:16 -
Geneza normy ISO 9001:2015 – seria norm
15:00 -
Cel systemu zarządzania jakością
08:00 -
Pelna struktura normy ISO 9001
15:00 -
Pełna struktura normy ISO 9001 – zmiany
12:00 -
Struktura normy – zmiany związane z aneksem dotyczącym zmian klimatu
06:00 -
Aneks Amd 1:2024 – co taka zmiana oznacza dla organizacji
15:00 -
Dokumentacja związana z aneksem Amd 1:2024
07:00 -
Działania w organizacjach związane ze zmianami klimatu
17:59 -
ISO 9001 jako cykl PDCA
11:00 -
Słowniczek w normie ISO 9001:2015
05:00 -
7 zasad zarządzania jakością
11:00 -
Jakie informacje powinny być udokumentowane w zgodzie z normą ISO 9001:2015
15:00 -
Jakie działania nie wymagają formalnego udokumentowania
09:00 -
ISO 9001 a Lean – co ich łączy
15:00 -
Podsumowanie
02:00